Začátek školního roku bývá v dětských kolektivech tradičně náročnější. Přicházejí nové děti, které dosud nezažily delší a pravidelný pobyt mimo domov. Období, než si zvyknou a přizpůsobí se novému prostředí, může být doprovázeno různými projevy, zejména pláčem, nespokojeností. Pečující osoby jsou v této době vystaveny větší míře stresu a nepohody.

Workshop je rozdělen do tří bloků. První přinese informace o průběhu adaptace dítěte na nové prostředí a o fázích separační úzkosti z pohledu psychologie. Dotkneme se potřeby pevné vazby dítěte na rodiče i pečující osobu a navážeme problematikou zralosti dítěte při vstupu do dětského kolektivu.

V druhé části probereme praktické informace o různých způsobech adaptace dětí, o tom, jaká pravidla nastavit, jak připravit rodiče a jak postupovat, když se u dítěte objeví separační úzkost a pláč. Součástí druhého bloku budou i kazuistiky a možnosti řešení problémových situací.

Třetí část bude věnována prevenci stresu. Účastníci si vyzkouší terapeutickou techniku pro nalezení vnitřním zdrojů a také techniku pro rychlé zklidnění podle Dr. Petera Levina.

Délka školení 3 - 5 hodin, dle domluvy.